آموزش مهارت های فروش

در این بخش می خوانید:

متخصصان فروش دارای طرز فکر خاصی هستند که رقابتی و مفید است. برخی از مهارت‌ ها فروشندگان را قادر می‌ سازد فرصت‌ ها را شناسایی کنند، با مشتریان ارتباط برقرار کنند، مصرف‌ کنندگان را متقاعد کنند که اقدام کنند و فروش را ببندند. چه در حال پیوستن به نیروی کار یا انتقال به حرفه فروش باشید، مهم است که کیفیت های مورد نیاز برای بهبود مهارت های فروش خود را درک کنید. مهارت‌ های فروش را بیاموزید، نمونه‌ هایی از مهارت‌ های فروش کلیدی را با نکاتی در مورد بهبود آنها مرور کنید، و راه‌ هایی را برای گنجاندن آنها در نامه پوششی و رزومه خود در حین جستجوی شغل فروش بررسی کنید.

مهارت های فروش چیست؟

مهارت‌ های فروش ویژگی‌ ها و شایستگی‌ هایی هستند که نمایندگان فروش برای حمایت از مشتریان در خرید و حل مسائل به آن‌ ها وابسته هستند. فروشندگان مؤثر اذعان دارند که ایجاد یک تجربه خریدار موفق از بسیاری از مهارت‌ های بین فردی استفاده می‌ کند، بیش از رضایت مصرف‌ کننده از خریدشان است و با تعامل کلی برند سروکار دارد. مشتریان به دنبال تعامل با کیفیت و تجربه خرید رضایت بخش هستند. فروشندگان ماهر این خدمات را با استفاده از ترکیبی از تکنیک ها و دانش برای شناسایی نیازهای مشتری و ارتباط با آنها به صورت جداگانه ارائه می دهند. یک تجربه خرید مثبت بر وفاداری به برند با مشتریان تأثیر می‌ گذارد، احتمال ارجاع مشتریان فعلی به مشتریان جدید را بهبود می‌ بخشد و به دستیابی به اهداف فروش کمک می‌ کند.

مهارت های فروش یکی از مهمترین مهارت هایی است که در دنیای کسب و کار بسیار اهمیت دارد. آگاهی از مهارت های اساسی فروش، شما را برای موفقیت در ارتباط با مشتریان و کمک به آنها برای خریدی با کیفیت که نیازهایشان را برآورده می کند، آماده می کند. برای درک مهارت های مورد نیاز برای فروش، مهارت ها و ویژگی های اصلی زیر را مرور کنید. در ادامه چندین مهارت مهم فروش را برای شما معرفی می کنیم:

1- توانایی گوش دادن فعال: یکی از مهمترین مهارت های فروش، توانایی گوش دادن فعال به مشتریان است. بدین معنی که باید توانایی پرسش و پاسخ دقیق به مشتریان را داشته باشید و به مشتریان فرصت دهید تا نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند. این یک مهارت کلیدی فروش مورد نیاز برای موفقیت در صنعت فروش رقابتی، گوش دادن فعال است. قوی ترین افراد شنوندگان قوی هستند. با حفظ تماس چشمی، داشتن حالت بدنی باز، لبخند زدن و تکان دادن سر در صورت لزوم و پرسیدن سوالاتی برای درک، مهارت های شنیداری قوی را برای مشتریان خود نشان دهید.

2- توانایی برقراری ارتباط: یکی از مهمترین مهارت های فروش، توانایی برقراری ارتباط با مشتریان است. باید توانایی ایجاد ارتباط قوی با مشتریان را داشته باشید و بتوانید نیازها و مشکلات آنها را به درستی درک کنید.

3- توانایی مذاکره: توانایی مذاکره و برخورد با مشتریان در مواقعی که نظرات و نیازهای آنها با شما متفاوت است، از مهارت های مهم فروشندگی است. باید توانایی ارائه پیشنهادات جذاب و مناسب به مشتریان را داشته باشید.

4- توانایی مدیریت زمان: توانایی مدیریت زمان و اولویت بندی کارها در فروش، بسیار مهم است. باید بتوانید زمان خود را به درستی مدیریت کنید و به مشتریان خود در زمان مناسب پاسخ دهید.

5- توانایی تبدیل مشتریان به مشتریان دائمی: توانایی تبدیل مشتریان به مشتریان دائمی، از مهارت های مهم فروشندگی است. باید توانایی ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا را داشته باشید تا مشتریان به شما اعتماد کنند و از خدمات و محصولات شما رضایت داشته باشند.

6- ابتکار عمل: ابتکار عمل یک مهارت مهم فروش و کیفیت رهبری ابتکار است. اقدام و نشان دادن اصالت و تدبیر هنگام کمک به مشتریان نشان می دهد که شما توانایی دارید و به شما اعتبار نزد مشتریان، همکاران و سرپرستان می دهد.

7- یکدلی:درک احساسات و دیدگاه های دیگران به نمایندگان فروش کمک می کند تا بر نیازهای مشتری تمرکز کنند. نشان دادن همدلی با اعتبار بخشیدن به احساسات و عقاید دیگران باعث ایجاد اعتماد می شود.

8- مهارت های ارتباط کلامی: صحبت کردن به طور واضح، مختصر و هدفمند پیامی از اطمینان به مشتریان شما می دهد و می تواند به ایجاد یک رابطه اعتماد کمک کند. یک رابطه سالم با مشتریان می تواند نتیجه فروش شما را بهبود بخشد و مزیت رقابتی را در صنعتی برای شما فراهم کند که اغلب بر اساس عملکرد فروش، کارمندان را با کمیسیون یا پاداش پرداخت می کند.

9- مثبت بودن: یک رویکرد خوش بینانه به فروش باعث ایجاد یک محیط کاری مثبت و ایجاد روابط قوی و محترمانه با مشتریان و همکاران می شود. با ابراز قدردانی از وقت خود، به دعوت کننده لبخند بزنید تا صمیمی باشید و با دیگران تعامل واقعی داشته باشید. این حرفه ای و یک ملاحظات جزئی است که باعث احترام می شود و به مشتریان کمک می کند تا به تخصص و دانش شما اطمینان داشته باشند.

10- تفکر انتقادی: مهارت های حل مسئله جزء ضروری موفقیت در بیشتر حرفه ها هستند. تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت فروش به هنگام کار با مشتریان برای حل مشکلات و مدیریت تعارض کمک می کند. متخصصان فروش ماهر می توانند مخالفت های اصلی مشتریان را که ممکن است با بستن یک فروش مواجه شوند، بیابند، راه های خلاقانه ای برای عبور از موانع پیدا کنند و مشتریان را به سمت یک راه حل معقول راهنمایی کنند.

11- اعتبار:اگر برای ایجاد اعتماد و اعتبار وقت بگذارید، مشتریان بیشتر به توصیه ها و نظرات شما توجه خواهند کرد. اصالت توانایی وفادار ماندن به اخلاقیات، ارزش ها و معیارهای تثبیت شده خود است. فروشندگان معتبر صداقت و اعتماد به نفس را نشان می دهند.

چگونه مهارت های فروش را افزایش دهیم؟

از این نکات برای بهبود مهارت های فروش خود برای رسیدن به سهمیه فروش یا فراتر از آن یا متمایز کردن خود از رقبا استفاده کنید.

  • جلوی آینه تمرین کنید. از همان عبارات و زبانی استفاده کنید که مشتریانتان هنگام بحث در مورد گزینه‌ ها استفاده می‌ کنند و مهارت‌ های ارتباطی غیرکلامی را با بازتاب زبان بدن آنها تمرین کنید تا نشان دهید ایده‌ها و مقاصد شما با آنها همسو است.
  • با نیت گوش کن. برای درک کامل پیام، بر آنچه دیگران می گویند تمرکز کنید. در حین صحبت کردن، یادداشت بردارید یا نکات صحبت را بنویسید، تا بتوانید وقتی نوبت صحبت کردن است، متفکرانه پاسخ دهید. می‌توانید با بازنویسی نکات کلیدی آن‌ها شروع کنید تا مشخص شود که به گوش می‌رسید. این همچنین به آنها کمک می کند تا ایده ها یا ارتباطات نادرست را روشن کنند.
  • هر چه می توانید یاد بگیرید. تحقیقات پیشینه ای در مورد مشتریان انجام دهید، به خصوص در هنگام تماس سرد. داده های عملکرد موجود را جستجو کنید، اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید، و به طور خلاصه به یافته های خود اشاره کنید تا تخصص و علاقه خود را مشخص کنید.
  • جایی برای پیشرفت پیدا کنید. اهدافی را برای خود تعیین کنید تا پیشرفت کنید، حتی زمانی که عملکرد خوبی دارید. اهداف کوتاه مدت متمرکز به شما کمک می کند تا به سمت اهداف بلند مدت خود حرکت کنید و می تواند مشتریان و سرپرستان را تحت تاثیر قرار دهد.
  • بازخورد بخواهید. از همکاران و مدیران نظر بخواهید. این نشان می دهد که شما برای ایده های آنها ارزش قائل هستید و باعث می شود آنها احساس اعتبار کنند. پذیرش انتقاد سازنده شما حرفه ای است و می تواند بینشی به شما بدهد که ممکن است هنگام ارزیابی خود از دست بدهید. هنگامی که از یک سرپرست بازخورد می‌خواهید، صحبت را باز می‌ کنید.
نظرتون درباره این نوشته چیه؟ عالیه بد نیست خوب نبود